۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

لزوم تجدیدنظر در شرایط اعطا وام ۸۰ میلیونی مسکن

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که باید دولت کمک بیشتری به قشر جوان برای خرید مسکن کند، گفت:‌ باید در شرایط ارائه و باز پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن بازنگری شود.

فرشید پورحاجت در خصوص وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن اظهار کرد: ‌ارائه تسهیلات خرید مسکن به خانه اولی‌ها از تمهیدات دولت و بانک مسکن با هدف تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان بود که این اقدام، اقدام کاملا شایسته‌ای است اما به دلیل اینکه شرایط آن چندان مناسب نیست هنوز آنگونه که باید تاثیر مثبتی از خود برجای نگذاشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:‌ برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن باید به مدت یکسال ۴۰ میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری و بلوکه شود و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، میزان سپرده‌گذاری باید تغییر کند و کاهش یابد و همچنین مدت زمان سپرده‌گذاری نیز به ۶ ماه یا کمتر برسد.

پورحاجت با بیان این‌که برای خرید مسکن باید تمهیدات و تسهیلات دیگری در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ‌بیش از یکسال از زمان اعطای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن می‌گذرد و در این مدت نمی‌توان گفت که استقبال مردم خیلی خوب و مورد انتظار بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در شرایط اعطای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن عنوان کرد: ‌در بلوکه‌کردن سپرده‌گذاری به مدت یکسال و به میزان ۴۰ میلیون تومان باید تجدید نظر صورت داده شود زیرا ۴۰ میلیون تومان مبلغ زیادی است. همچنین باید شرایط دریافت این تسهیلات را سهل‌الوصول کرد تا قشر جوان ما بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور بیان کرد: میزان اقساط وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن ۸۰۰ هزار تومان و زیاد است. بنابراین باید با کاهش میزان اقساط این وام در راستای تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان گام برداریم. متاسفانه در سال‌های گذشته هزینه پول در کشور افزایش یافته است و در صورت کنترل تورم حاکم و کاهش هزینه پول قطعا نرخ کارمزدهای تسهیلات و به تبع اقساط وام‌های خرید مسکن نیز کاهش می‌یابد.

نوشته لزوم تجدیدنظر در شرایط اعطا وام ۸۰ میلیونی مسکن اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر