۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

افزایش زنگ‌خور مشاوران املاک

افزایش زنگ‌خور مشاوران املاک

مصطفی قلی‌خسروی امروز در حاشیه راه‌اندازی بزرگترین و جامع‌ترین وب سایت املاک کشور با بیان اینکه این وب‌سایت با ورود سرمایه‌گذاران فرانسوی و پاکستانی به روزتر خواهد شد، گفت: امروز قرن IT است. بنابراین کسانی که می‌خواهند کاندیدای اتحادیه املاک شوند، باید سواد IT داشته باشند، پس املاک کشور (IHOME) این نرم‌افزار می‌تواند به سلامتی کشور کمک زیادی کند.

قلی‌خسروی با اشاره به اینکه حدود ۳ سال است که مسکن در رکود است و همه به خوبی علت آن را می‌دانند، گفت: بنده اعتقادی به این ندارم که پول‌ها در بانک‌ها بلوکه شود، بنابراین پول‌ها باید در دست مردم باشد، تا آن شکوفایی و برنامه‌های اقتصادی را در پی داشته باشد.

قلی‌خسروی با بیان اینکه برعکس تمام دنیا که پول‌ها از بانک‌ها خارج و به سمت تولید می‌رود، اما در ایران پول‌ها در بانک‌ها بلوکه می‌شوند، گفت: کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند موجب رونق مسکن شود، اما رونق بازار مسکن تنها با این مؤلفه رخ نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: باید بانک‌ها زمانی که وام دهنده‌ها ۳ قسط عقب‌افتاده داشتند، خانه را به حراج بگذارند، تا پس از فروش آن واحد مسکونی بانک‌ها مجدداً وام پرداخت کنند.

خسروی تصریح کرد: دولت باید ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را وام بدهد تا صنعت ساختمان فعال‌تر شود، پس بخش مسکن نیازمند چندین مؤلفه است.

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: اگر دولت یازدهم در این چند ماه دریچه اقتصاد را باز نکند، اقبالی که در دولت دوازدهم باقی بماند، ندارد.

وی ادامه داد: نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شکوفایی بازار مسکن و سال ۹۶ دوره رونق خواهد بود، هرچند باید اذعان شود، هنوز با رونق بازار مسکن که روزانه ۱۴ هزار معامله مسکن صورت می‌گرفت، فاصله داریم.

وی ادامه داد: زنگ‌خور مشاوران املاک تا حدودی زیاد شده، اما باید به آینده امیدوار بود.

محمد حسین رفعت‌نژاد مدیرعامل وب‌سایت (IHOME) در ایران با اشاره به اینکه این سامانه با حضور ۲ سرمایه‌گذار پاکستانی و فرانسوی با قدرت بیشتری ادامه فعالیت خواهد داشت، گفت: کار ما تبلیغات برای آژانس‌های املاک است، پس شغل ما آژانس املاک نیست، بلکه این وب سایت پکیج‌ها را برای مشاوران املاک فراهم می‌کند، تا آنها وارد محیط آنلاین شوند.

رفعت‌نژاد با اشاره به اینکه ما کمیسیون دریافت نمی‌کنیم و مدل مالی ما دریافت هزینه بر روی سایت است، گفت: IHOME از سال ۸۷ کار خود را آغاز کرده و از یک سال گذشته سرمایه‌گذاران فرانسوی و پاکستانی وارد ایران شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند در این وب‌سایت که متشکل از ۵۵ نفر است، سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: این وب‌سایت در حقیقت، دلالی در مسکن را حذف می‌کند، پس ما فلسفه ساده‌ای را پیگیری می‌کنیم که اگر فردی تصمیم گرفت خانه‌ای را خریداری کند با ورود به وبسایت IHOME به طور کامل از فضایی که قصد خرید آن را دارد می‌تواند مطلع شود.

ژیل بلانچاد سرمایه‌گذار فرانسوی IHOME نیز گفت: مشابه این وبسایت را در کشورهایی مثل مالزی، پاکستان و سودان راه‌اندازی کرده‌ام، چرا که معتقدم در ایران اشتیاق برای تجربه‌های جدید بسیار است.

عمران علی‌خان سرمایه‌گذار پاکستانی نیز گفت: فرهنگ ایران و پاکستان به هم شبیه است، پس چون تهران دارای ۱۳ میلیون نفر جمعیت است، قطعاً این افراد نیازمند جابجایی هستند، پس وقتی نیاز است باید به آینده برای فعالیت در بازار مسکن ایران خوشبین بود.

منبع:خبرگزاری فارس

نوشته افزایش زنگ‌خور مشاوران املاک اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر