۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

دلایل بالا رفتن اجاره خانه

دلایل بالا رفتن اجاره خانه

 images
“هرچه نرخ بانکی افزایش یابد، به همان میزان بر نرخ اجاره بها افزوده می‌شود”.

 محمد عدالتخواه ضمن بیان جمله بالا اظهار کرد: قبلا با افزایش قیمت ملک، مالکین سود لازم را می‌بردند ولی امروز چون قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، اجاره را بالا می‌برند که البته اجاره بها نیز باید متناسب با قدرت اقتصادی مردم باشد.

وی افزود: در حال حاضر چون بهره بانکی بالاست، اقشار متوسط و بالای جامعه پول را به بانک می‌سپارند و نصف بهره بانکی را برای اجاره بها می‌پردازند. این مساله برای افراد متمول مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اقشار پایین با معضل بدمسکنی در کلان‌شهرها دست به گریبان هستند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که اقشاری که دچار مساله بدمسکنی هستند در خانه‌هایی کمتر از فضای مورد نیاز زندگی می‌کنند، گفت: سرانه خانه در ایران ۱٫۱ است. یعنی هنوز در بعضی خانه‌ها دو خانواده زندگی می‌کنند؛ این در حالی است که در بسیاری شهرها و روستاها با خانه‌های خالی مواجهیم.اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه

به گفته عدالتخواه در کلان‌شهرها با توجه به تراکم جمعیت، اجاره بها بالاست اما در شهرهای کوچک به دلیل مهاجرت و کاهش تقاضا برای اجاره، بعضا اجاره بها به نسبت تورم، پایین آمده است.

وی تصریح کرد: اقشار متوسط و بالا برای تامین مسکن نیازی به کمک دولت ندارند اما دولت باید با پرداخت یارانه تلاش خود را برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین انجام دهد. مهم‌ترین یارانه‌ای که دولت می‌تواند بدهد زمین است. دولت باید زمین‌هایی که از طریق زمین‌خواری از دستش خارج شده برگرداند و آنها را به ساخت خانه برای اقشار ضعیف اختصاص دهد.

این کارشناس، تکمیل مسکن مهر و اجرای مسکن اجتماعی را در رفع مشکل مسکن، موثر دانست و گفت: مسکن مهر با همه‌ی مشکلاتی که برای اقتصاد کلان ایجاد کرد فوایدی داشت. اگر مسکن مهر نبود امروز اوضاع مسکن اقشار ضعیف، وخیم‌تر از وضعیت فعلی بود.

نوشته دلایل بالا رفتن اجاره خانه اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر