۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

اجاره خانه های یک روزه در تهران!!!

اجاره خانه های یک روزه در تهران

960301782935857

خانه هایی که برای یک روز اجاره داده میشوند! بله درست خواندید.

سؤال بعدی مان را با کمی شک و تردید مطرح میکنیم که نسبت آن سه نفر مهم است؟ و در جواب میگوید: «برای ما مهم نیست شما با هم چه نسبتی دارید.» بعد از آن کمی سؤالات را جزئی تر میکنیم و از او میپرسیم در این خانه ها میشود میهمانی با تعداد ۲۵ نفر هم برگزار کرد که میگوید: «این خانه ها برای میهمانی نیستند.»

خانه هایی که برای یک روز اجاره داده میشوند! بله درست خواندید. این خانه های مبله اجاره ای در شمال کشور یا شهرهای توریستی قرار ندارند بلکه در همین تهران خودمان اند. اجاره این خانه ها هم از آب خوردن ساده تر است. آنها به سادگی در کانالهای تلگرامی تبلیغ کرده اند، شما به سادگی با شماره هایی که در اختیارتان قرار داده اند تماس می گیرید و به سادگی یک تماس میتوانید خانه مدنظرتان را برای یک روز اجاره کنید.

اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه

بدون آنکه از شما شناسنامه بخواهند یا نسبت کسانی که میخواهید با خود به آن خانه ببرید را سؤال کنند. اگر هم بخواهید مهمانی بگیرید آنها گزینه های دیگری برایتان روی میز میگذارند. باغ ویلاهایی بزرگتر، خارج شهر، امنتر و… البته دیگر اجاره روزی ۳۰۰ هزار تومان نیست بلکه اجاره ها به روزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حتی بالاتر هم میرسد. آن هم تضمین شده که هیچ خطری مانند نیروی انتظامی، همسایگان فضول و… شما را تهدید نمی کند.

 

سؤالی در اینجا مطرح می شود؛ این اشخاصی که خانه برای اجاره یک روزه در بساط خوددارند چه کسانی اند؟ شنیده ها حاکی از آن است برخی از این اشخاص شاگردان مشاوران املاک هستند یا برخی مشاوران املاکی که در کارشان شیطنت هایی هم دیده میشود. برای به دست آوردن برخی اطلاعات، در این گزارش به عنوان مشتری به یکی از شماره هایی که در کانال تلگرامی خانه های اجارهای یکروزه را تبلیغ کرده اند تماس گرفتیم. سپس با دبیر اتحادیه مشاوران املاک گفت وگو کردیم.

 

به سادگی یک خانه میشود خانه یک روزه اجاره کرد!

شماره ای که در یکی از کانال های تبلیغ خانه مبله یکروزه گذاشته اند هم رند است و هم خیلی سریع؛ بعد از ۲ بوق جواب میدهد. از خانه های موجودی که در تهران برای اجاره یک روزه گذاشته اند سؤال میکنیم که میگوید: «اجاره برای یک روز از ساعت ۱ بعدازظهر امروز تا ۲ بعدازظهر فرداست.

 

ظرفیت خانه ها هم برای سه نفر است با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان.» می پرسیم برای اجاره نیاز به شناسنامه هم هست؟ که میگوید: «شناسنامه لازم نیست. تنها با داشتن کارت ملی میتوانید خانه را اجاره کنید.» سؤال بعدی مان را با کمی شک و تردید مطرح میکنیم که نسبت آن سه نفر مهم است؟ و در جواب میگوید: «برای ما مهم نیست شما با هم چه نسبتی دارید.» بعد از آن کمی سؤالات را جزئی تر میکنیم و از او میپرسیم در این خانه ها میشود میهمانی با تعداد ۲۵ نفر هم برگزار کرد که میگوید: «این خانه ها برای میهمانی نیستند.»

 

برای آنکه نشان دهیم قصدمان از اجاره خانه برای گرفتن میهمانی است به این نکته اشاره میکنیم که میهمانان ما بیشتر از سه نفرند و اصلاً چه کسی این خانه ها را در تهران برای سه نفر اجاره میکند و میگوید: «بالاخره هستند مسافرانی که به تهران می آیند یا برای کارهای دیگر نیاز به اجاره یک خانه در حد یک روز دارند؛ اما اگر شما بخواهید میهمانی بگیرید باغی در شهریار سراغ دارم. یک ویلای ۲ اتاق خوابه است با استخر. اجاره آن هم یک میلیون و نیم میشود.» از امنیت آن محدوده سؤال میکنیم و جواب می دهد: «از نظر امنیت خیالتان راحت باشد. در آن حوالی از پلیس خبری نیست و این را به شما تضمین میکنیم.»

 

هیچ مشاور املاکی خانه یک روزه اجاره نمی دهد

هرچند پیش از این هم برخی تخلفات توسط بنگاههای معاملاتی گزارش شده بود و در جنجال کلیپ، پسرک برای پلیس فتا مشخص شد که وی شاگرد مشاور املاک بوده و از طریق خانه های خالی در اختیار مشاور املاک، به سوءاستفاده اقدام کرده است اما وقتی با آقای مصطفی قلی خسروی، دبیر اتحادیه مشاوران ایران املاک تهران تماس میگیریم با او درباره وجود چنین خانه هایی که یکروزه اجاره میدهند به گفت و گو میپردازیم.

 

او با بیان بی اطلاعی از اجاره چنین خانه هایی در تهران میگوید: «اجاره چنین خانه هایی به صورت یک روزه بین مشاوران املاک به هیچ عنوان رخ نمیدهد و این اتفاق از سوی اشخاصی به جز مشاوران املاک صورت میگیرد.» دبیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مالک یک خانه مختار است خانه خود را به هر صورت که میخواهد اجاره بدهد گفت: «چه در قانون و چه در دین گفته شده که صاحبخانه مختار است خانه اش را به هر طریق که میخواهد اجاره بدهد. چه یک ساعت و چه ۱۰ سال اختیار با مالک است و در این زمینه قانونی وجود ندارد.»

 

قلی خسروی با ابراز تعجب از وجود چنین خانه هایی در تهران میگوید: «اینکه در تهران اجاره خانه برای یک روز وجود دارد عجیب است. به هر حال در شهرهای دیگر مانند شهرهای شمال این اتفاق به دلیل بودن مسافران موضوعی طبیعی است اما در تهران خیر و باید این موارد از سوی اداره اماکن مورد بررسی قرار گیرد.»

 

متقاضیان این خانه ها معمولاً بیمارانی یا همراهان آناناند که از سایر شهرهای کشور برای درمان به تهران می آیند یا صاحبان مشاغلی که برای مدت کوتاهی نیاز به سکونت در پایتخت دارند .

 

جالب اینجاست که این خانه ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ برخی تاجران و فعالان اقتصادی برای قرار ملاقات کاری خود که محرمانه بودن جزئیات قرارداد برایشان اهمیت دارد، به ویژه با طرفهای خارجی، مشتری این خانه ها هستند، اما اکثر این متقاضیان جوانان مرفهیاند که این خانه ها را مکانهای مناسبی برای برگزاری مهمانی های شبانه خود میدانند که البته امکانات لازم نیز برای برگزاری چنین برنامه هایی در این خانه ها وجود دارند.

 

در هر حال سؤال اصلی که در این میان به آن پاسخ مناسبی داده نشده، این است که آیا با افزایش این نوع خانه ها که حتی به صورت ساعتی هم اجاره داده میشوند و مطمئناً فساد و ناهنجاری را به دنبال خواهد داشت، چه اقداماتی می توان انجام داد؟

نوشته اجاره خانه های یک روزه در تهران!!! اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر