۱۳۹۵ مرداد ۸, جمعه

بالاترین و پایین ترین قیمت ها در کدام شهر ایران است؟

بالاترین و پایین ترین قیمت ها در کدام شهر ایران است؟

اصفهان ،شیراز، تبریز، اراک،رشت و مشهد در رتبه های بعدی قیمتی قرار دارد.

تهران بالاترین و بیرجند ارزان ترین واحدهای مسکونی رادر میان استان های کشور دارد.

بالاترین

طبق پیش بینی های صورت گرفته و نمودارهای معاملاتی تهران بیشترین رتبه را در میان سایر استان های کشور در خصوص قیمت دارد.

اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه

براساس این گزارش در تهران متوسط قیمت معاملاتی ( نه نوساز) یک متر مربع مسکن در بهار ۹۵ حدود ۴ میلیون و۳۰۰ هزار تومان است.

 

همچنین اصفهان ،شیراز، تبریز، اراک،رشت و مشهد در رتبه های بعدی قیمتی قرار دارد.
این گزارش می افزاید: بیرجند، ایلام، یاسوج ارزان ترین قیمت واحدهای مسکونی با قیمت یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را دارد.
براساس این گزارش متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران حدود ۴ میلیون و۳۰۰ هزار تومان است که بالاترین رتبه قیمتی را در میان استان های کشور را کسب کرده است.

مركز آمار ايران ۳۱ شهر كشور –مراكز استان‌ها- را با سه معيار قيمت زمين، قيمت مسكن و اجاره‌بها رتبه‌بندي كرده و با مقايسه اوضاع اين سه بازار بين تهران و كل‌كشور، فاصله پايتخت با ساير شهرها را به تصوير كشيده است.

نتايج به‌دست آمده از بررسي‌هاي مركز آمار درباره ارزش املاك در نيمه‌اول امسال نشان مي‌دهد: ميانگين قيمت مسكن و اجاره‌بها در تهران ۵/۲ برابر ميانگين كشوري است و در بازار زمين اين فاصله به سه برابر رسيده است.

در اين بررسي، تهران گران‌ترين نقطه كشور براي صاحب‌خانه شدن معرفي شده و اصفهان، البرز، قم نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. مركز آمار همچنين بوشهر را ارزان‌ترين نقطه براي خريد مسكن معرفي كرده و و بعد از آن، كهکيلويه‌وبويراحمد و كرمان به عنوان نقاط ارزان‌تر تعيين شده‌اند. آن‌طور كه درباره ارزش ملك در اين نقاط اعلام شده، گران‌ترين نقطه ايران ۱۰ برابر بيشتر از ارزان‌ترين نقطه‌ قيمت دارد. ميانگين قيمت واحدمسكوني در نيمه‌اول امسال در كل كشور مترمربعي ۹۸۰ هزار تومان بوده اما در شهر تهران آپارتمان‌هاي مسكوني با متوسط قيمت ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شده‌اند. اين در حالي است كه در بوشهر به عنوان ارزان‌ترين نقطه كشور، طي نيمه‌اول امسال هر مترمربع واحدمسكوني با قيمت متري ۲۳۹ هزار تومان فروخته شده است.

ميزان نوسان قيمت خانه و همين‌طور اجاره‌بها در كل كشور نشان مي‌دهد: امسال نه تنها تهران كه ساير شهرهاي بزرگ، با نرخ‌هاي بازارمسكن درگير بوده و در اين ميان، فشار اجاره‌‌بها به مراتب بيشتر از قيمت خريد بوده است. در كل كشور طي نيمه‌اول امسال اجاره‌بها ۵/۳۲درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش پيدا كرده و به متري ۵ هزار تومان –اجاره‌ ماهانه- رسيد. در تهران اما اجاره‌بها با ۵۴درصد افزايش به متري ۱۳ هزار تومان نزديك شد.

از سوي ديگر قيمت مسكن در اين مدت چه در تهران و چه در ساير شهرها تقريبا به يك نسبت افزايش پيدا كرد. در مراكز استان‌ها قيمت خانه در ۶ماه اول امسال ۵/۱۹ درصد افزايش پيدا كرد طوري كه در تهران نيز اين نرخ رشد ۲۰ درصد گزارش شده است. به گزارش «دنياي‌اقتصاد» قيمت هر مترمربع زمين نيز در كشور طي نيمه‌اول امسال متري ۴۵۴ هزار تومان و در تهران متري يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان بوده كه به ترتيب ۳۰ درصد و ۳۵ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ایسنا

نوشته بالاترین و پایین ترین قیمت ها در کدام شهر ایران است؟ اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر