۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

سردی بازار مسکن اهواز در روزهای گرم تابستان

سردی بازار مسکن اهواز در روزهای گرم تابستان

maskan-khali_200_200

در سال های گذشته بازار مسکن نیز مانند سایر بخش ها دچار رکود تورمی بود اما دو اتفاق با فاصله زمانی اندک سبب شد تا توقعات درخصوص رونق ابن بازار حیاتی بیشتر شود.

از سویی نرخ سود سپرده بانک ها کاهش یافت از همین رو بسیاری از کارشناسان معتقد بودند افراد بیشتر به سمت خرید و فروش مسکن سوق داده می شوند از سویی دیگر نیز نخستین مرحله وام مسکن چندی پیش و پس از حرف و حدیث های فراوان به متقاضیان داده شد.

شرایط سخت دریافت، بهره بالای وام مسکن و عدم همکاری بانک ها بسیاری از زوج های جوان را از دریافت این وام منصرف کرد تا در روزهای گرم تابستان بازار مسکن با سردی مواجه شود.

در همین راستا فرشید پورحاجت رئیس انبوه سازان خوزستان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خرید مسکن به خانه اولی‌ها از تمهیدات دولت و بانک مسکن با هدف تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان بود که این اقدام، اقدام شایسته‌ای است اما به دلیل اینکه شرایط آن چندان مناسب نیست هنوز آنگونه که باید تاثیر مثبتی از خود بر جای نگذاشته است.

وی افزود:‌ برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن باید به مدت یکسال ۴۰ میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری و بلوکه شود و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، میزان سپرده‌گذاری باید تغییر کند و کاهش یابد و همچنین مدت زمان سپرده‌گذاری نیز به ۶ ماه یا کمتر برسد.

اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه

پورحاجت با بیان این‌که برای خرید خانه در تهران باید تمهیدات و تسهیلات دیگری در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ‌بیش از یکسال از زمان اعطای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن می‌گذرد و در این مدت نمی‌توان گفت که استقبال مردم خیلی خوب و مورد انتظار بوده است.

 

وی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در شرایط اعطای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن عنوان کرد: ‌در بلوکه‌کردن سپرده‌گذاری به مدت یکسال و به میزان ۴۰ میلیون تومان باید تجدید نظر صورت داده شود زیرا ۴۰ میلیون تومان مبلغ زیادی است. همچنین باید شرایط دریافت این تسهیلات را سهل‌الوصول کرد تا قشر جوان ما بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور بیان کرد: میزان اقساط وام ۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن ۸۰۰ هزار تومان و زیاد است. بنابراین باید با کاهش میزان اقساط این وام در راستای تقویت توان خرید مسکن برای قشر جوان گام برداریم. متاسفانه در سال‌های گذشته هزینه پول در کشور افزایش یافته است و در صورت کنترل تورم حاکم و کاهش هزینه پول قطعا نرخ کارمزدهای تسهیلات و به تبع اقساط وام‌های خرید مسکن نیز کاهش می‌یابد.

بنظر می رسد در وضعیت اقتصادی کنونی جامعه و وجود معضل بیکاری و درآمدهای پایین ، بسیاری از افراد در پرداخت این تسهیلات به مشکل برخورند ضمن آنکه به گفته کارشناسان مسکن یک کالای اساسی و گران است و شوک های کوچک تاثیر زیادی در رونق گرفتن آن نخواهد داشت.

نوشته سردی بازار مسکن اهواز در روزهای گرم تابستان اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر