۱۳۹۵ تیر ۳۱, پنجشنبه

اعلام چگونگی پرداخت تسهیلات به انبوه سازان

سید اصغر حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این بانک به منظور حمایت از سازندگان و انبوه سازان واحدهای مسکونی نسبت به افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی براساس روش های ساخت سنتی به میزان حداکثر تا ۹۰۰ میلیون ریال، صنعتی تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و فناوری های نوین نیز تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد اقدام کرده است.
وی با تشریح شرایط اخذ این تسهیلات و اینکه به سازندگان ۲ واحد مسکونی به بالا انبوه ساز گفته می شود، افزود: سازندگان با افتتاح حساب جاری نزد بانک مسکن و با سود دوران مشارکت و فروش اقساطی ۱۸ درصدی، از این تسهیلات می توانند استفاده کنند.
حسینی ادامه داد: مدت اولیه قراردادهای مشارکت مدنی در بخش مسکن و ساختمان در تمامی مناطق کشور، با توجه به نظر ارزیاب حداکثر ۳۶ ماه با در نظر داشتن حجم طرح و هزینه باقی مانده در زمان بازدید، تعیین می شود.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اضافه کرد: سقف تسهیلات اعطا شده به ازای هر واحد در روش سنتی به مجتمع سازان در بخش مسکن بدون در نظر گرفتن نسبت شرکاء به تعداد واحدهای احداثی، در مراکز استان ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار جمعیت مانند قزوین ۹۰۰ میلیون ریال و شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار جمعیت نیز ۷۰۰ میلیون ریال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد مسکونی به روش صنعتی سازی شامل روش های پیش ساخته، پیش مونتاژ و کاربرد فناوری های نوین در فرآیند ساختمان سازی، گفت: در این رابطه فناوری های مورد تائید و دارای گواهی نامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان معیار پذیرش طرح های صنعتی سازی از سوی بانک قرار خواهد گرفت.
حسینی در ادامه سقف تسهیلات اعطایی به روش انتقال تکنولوژی و ارتقا بهره وری مصرف انرژی را یادآور و افزود: با توجه به بالا بودن سطح مصرف سرانه انرژی کشور، اصلاح الگوی مصرف از ضرورت های مهم به شمار رفته و صنعت ساختمان به دلیل گستردگی در تولید مصالح و ساخت واحدهای مسکونی و نیز زمان بهره برداری از واحدها، به میزان قابل توجهی از انرژی نیازمند است.
وی یادآور شد: بانک مسکن در راستای حمایت از ساخت و سازها با بهره گیری از فناوری های نوین نسبت به افزایش سقف تسهیلات پرداختی اقدام و در این رابطه در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار جمعیت تا سقف یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار جمعیت تا یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند و مرجع تشخیص آن نیز مرکز تحقیقات راه و شهر سازی خواهد بود.

نوشته اعلام چگونگی پرداخت تسهیلات به انبوه سازان اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر