۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

پرداخت یارانه برای ساختمان‌هایی که صرفه جویی انرژی را رعایت کنند

وزارت نفت به سازندگان ساختمان هایی که اصول صرفه جویی انرژی را رعایت کنند؛ یارانه می پردازد. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گفت و گوی اختصاصی با صما گفت: مهم ترین بحثی که امروز در ساخت و ساز مسکن درون شهری و حتی روستایی داریم؛ بحث صرفه جویی انرژی است.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگوی اختصاصی با صما گفت: مهم ترین بحثی که امروز در ساخت و ساز مسکن درون شهری و حتی روستایی داریم؛ بحث صرفه جویی انرژی است.

وزیر نفت افزود: ما در نشست هایی که تا امروز با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران داشته ایم؛ در زمینه صرفه جویی انرژی در ساختمان ها، هنوز پیشرفتی نداشته ایم؛ البته قواعد آن در مبحث ۱۹ اعلام شده است؛ اما هنوز این دستورالعمل ها عملیاتی نیست. امیدوارم به زودی با همکاری هایی که میان وزارت نفت و سازمان های نظام مهندسی کشور انجام می شود؛ این موضوع عملیاتی شود.

زنگنه در ادامه گفت: در این راه وزارت نفت آماده هر گونه همکاری و حمایت است تا صرفه جویی انرژی در زمان ساخت ساختمان ها و پس از آن نیز رعایت شود. وزارت نفت حاضر است در بخش هایی که نیاز به رعایت و اجرای دستور العمل های صرفه جویی انرژی است؛ یارانه نیز پرداخت کند.

کاربرد انرژی های طبیعی و تجدیدپذیر، لزوم رفع آلایندها از محیط زیست و جلوگیری از گرم شدن زمین یکی از مباحث روز جهانی است که لزوم صرفه جویی در انرژی های فسیلی و تجدید ناپذیر را بسیار پررنگ کرده است؛ از این رو در ایران نیز وزارت خانه های راه و شهرسازی، نفت و نیرو با سرلوحه قرار دادن این اهداف و با همکاری با یکدیگر درقالب پژوهش، برگزاری نشست ها و همایش ها، تدوین قانون و مقررات مربوط به صرفه جویی انرژی، پیگیر سیاست های انرژی روز جهان هستند.

یادآور می شود؛ دومین همایش بین المللی برچسب انرژی ساختمان در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ۱۳۹۵ در محل مرکز همایش‏های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

همچنین مجتمع رسانه ای صما با حمایت وزارت راه و شهرسازی کشور در شهریورماه سال گذشته، همایشی با عنوان”برچسب انرژی در ساختمان” برگزار کرد که در این همایش موضوعات مختلفی مانند: تدوین قوانین و مقررات مربوط به برچسب انرژی، لزوم رعایت صرفه جویی انرژی در ساختمان های کشور، راه های صرفه جویی، راه های جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این همایش جمعی از معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، وزارت نیرو و کارشناسان انرژی حضور داشتند.

دبیرخانه برچسب انرژی ساختمان، در طول یکسال گذشته با پیگیری اهمیت موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و تهیه گزارشهای خبری مختلف در نظر دارد در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ماه ۹۵، با همکاری دستگاههای ذیربط ، دومین همایش بین المللی برچسب انرژی ساختمان را با رویکرد علمی و اجرایی برگزار کند.

جنبه علمی این همایش با دعوت از متخصصان بین المللی در قالب برگزاری کارگاههای آموزشی برگزار خواهد شد و بعد اجرایی با دعوت و معرفی شرکتهای فعال در حوزه بهینه سازی و همچنین ارائه طرحها و ایده های مختلف به منظور اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی برگزار خواهد شد. در این همایش از نخستین کتاب جامع بهره وری انرژی نیز رونمایی خواهد شد.

نوشته پرداخت یارانه برای ساختمان‌هایی که صرفه جویی انرژی را رعایت کنند اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر