۱۳۹۵ مرداد ۸, جمعه

۸ قاعده تجارت در بازار مسکن

۸ قاعده تجارت در بازار مسکن

شاید بتوان یكی از راه‌های تضمین موفقیت در فروش كالا یا به طور كلی عرضه كالا را معرفی درست و كامل كالای موردنظر دانست.
این نكته درباره فروش زمین و مسكن نیز صادق است. به عبارتی به هر میزان بتوان قابلیت‌های كالایی را بهتر معرفی كرد، به همان میزان می‌توان كالای موردنظر را سریع‌تر و بهتر و با قیمت واقعی آن به دست طالب كالا سپرد.

اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه
توجه به این هشت نكته می‌تواند شیوه صحیح معرفی قابلیت‌های منزل مسكونی یا محل كار و… را به ما بیاموزد تا نه تنها كالای خود را با بهای مناسب‌تری به فروش برسانیم، بلكه با معرفی صحیح آن، در مدت كمتر، به نتیجه بهتری دست یابیم:
۱) از منزل یا محل كار عكس تهیه كنید
بسیاری از خریداران دوست دارند تا پیش از بازدید از مكان مورد نظر تصاویری از آنجا را مشاهده كنند.
امروزه با پیشرفت تكنولوژی و امكان برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر، استفاده از اینترنت نیز به شیوه‌ای برای یافتن منزل یا محل كار مناسب با سلیقه و خواست خریدار تبدیل شده است.
از این رو می‌توان پس از تهیه عكس، با قرار دادن تصاویر در یك یا چند سایت اینترنتی معتبر، تعداد بازدیدكنندگان را افزایش داد.
۲) برای تهیه عكس این نكات را به خاطر بسپارید
▪ تصویر باید نمای كامل و واضحی از منزل را نشان بدهد.
▪ پیش از تهیه عكس همه وسایل اضافی را كه به نمای ساختمان آسیب وارد می‌كند از محل دور كنید.
▪ نماهای زیبا و مختلفی را از منزل تهیه كنید. ترجیحا در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز٫
▪ پیش از تهیه تصویر، نمای ساختمان را به دقت نظافت كنید.
تصاویر داخلی را فراموش نكنیم
تهیه عكس‌های متعدد از امكانات داخل ساختمان، بخش دیگری از پرسش‌های خریداران را پاسخ می‌گوید. بنابراین:
▪ با دقت از فضاهای مفید منزل یا محل كار عكس بگیرید.
▪ پیش از تهیه عكس‌ فضا را آراسته كنید.
▪ بهتر است تصاویر از فضاها، بدون اشخاص تهیه شود.
▪ از بخش‌های مختلف منزل، از سالن پذیرایی تا سرویس‌های بهداشتی عكس تهیه كنید تا افرادی كه می‌خواهند منزل شما را ببینند، بتوانند تصاویر كامل و دقیقی از همه بخش‌ها ببینند.
▪ این تصاویر می‌تواند در كنار تصاویرنما، در اینترنت قرار بگیرد.
۳) نوبت را رعایت كنید
اگر قصد دارید بدون واسطه منزل را به فروش رسانده و یا رهن و اجاره بدهید، برای بازدید از منزل، فاصله‌ای حداقل یك ساعت را برای بازدیدكنندگان در نظر بگیرید.
اما اگر این مسوولیت را به مشاور املاك سپرده‌اید، از آنها بخواهید همین اصل را رعایت كنند.
فاصله بین بازدیدكنندگان باعث می‌شود تا اولا: فرصت كافی برای بازدید هر یك از خریداران فراهم شود و در ثانی از ازدحام و شلوغی كه خود عاملی برای آشفته و كوچك به نظر رسیدن فضای منزل است، جلوگیری شود. شلوغی فضا بر ذهن خریدار اثر نامطلوبی به جای می‌گذارد.
۴) از دوستان كمك بخواهید
هر چند گذاشتن تصویر در اینترنت یا سپردن مسوولیت فروش، رهن یا اجاره منزل به مشاوران املاك شیوه‌های درستی برای معرفی كالا است، اما یكی دیگر از راه‌هایی كه می‌تواند ما را در تسریع فروش، رهن یا اجاره منزل یاری دهد، كمك گرفتن از افراد است.
همسایه‌ها، اقوام، دوستان و… هر یك می‌توانند به عنوان مبلغ خوبی برای منزل ما مطرح شوند. بنابراین این راه سوم را نیز فراموش نكنید. مضافا این كه به این شیوه امكان یافتن خریدار یا مستاجر مطمئن بیشتر از شیوه‌های دیگر است.
۵) تبلیغ كنید
در بحث اقتصاد تبلیغ یا دقیق‌تر بگوییم تبلیغ درست و موثر، راه مطمئنی برای معرفی كالا و عرضه بهتر و سریع‌تر آن است. بنابراین از تبلیغ به شیوه‌های مختلف چون روزنامه، تهیه برگه‌های تبلیغاتی و… فروگذار نكنید. به هر میزان تبلیغ بیشتر و موثرتر باشد، به همان میزان دستیابی به هدف سریع‌تر و بهتر است.
۶) در را ببندید
گاه به دلایل مختلف مانند داشتن همسایه‌های نامناسب، فضای كوچك و عدم امكان مراجعه خریدار به محل، دور بودن منزل به مشاور املاك و سختی بازدید از منزل و هزار و یك دلیل بزرگ و كوچك دیگر، امكان بازدید نداشته و یا در زمان‌های محدودی این امكان فراهم می‌شود. برای رفع این معضل بهتر است: زمانی را برای بازدید انتخاب كنید كه همسایه یا همسایه‌های مورد نظر در منزل نباشد. این به قصد فریب دادن مشتری نیست گاه مشكل برخی همسایه‌ها تنها به شكایت از رفت و آمد مشتریان محدود شده و همین امر باعث می‌شود تا در زمان حضور مشتری رفتار نامناسبی از آنها صادر شود.
▪ سعی كنید اطلاعات را به طور كامل در اختیار مشتری قرار بدهید تا برای بازدید، زمان اندكی نیاز باشد.
▪ از شلوغ شدن مكان جلوگیری كنید.
▪ به افرادی اجازه بازدید بدهید كه می‌دانید تا ۷۰درصد منزل را خریده یا رهن واجاره می‌كنند. به این ترتیب از رفت و آمد اضافی جلوگیری می‌كنید.
۷) با واسطه‌ها قطع رابطه كنید
اگر اطمینان دارید كه می‌توانید به تنهایی و بدون كمك گرفتن از واسطه‌ها، منزل را به فروش رسانده یا رهن یا اجاره بدهید به هیچ وجه اطلاعات منزلتان را در اختیار آنها قرار ندهید و از ابتدا موضع خود را برای انتخاب شیوه عرضه كالای خود مشخص كنید. دیده شده واسطه‌ها در این شرایط نه تنها در جهت تسریع معامله گام بر نمی‌دارند بلكه با مشاهده امتناع شما از همكاری با آنها از میانه راه، نكات منفی ملك مورد نظر را برای خریداران بر شمرده و مانع از سر گرفتن معامله می‌شوند.
۸) به بازار توجه كنید
بی توجهی به وضعیت بازار خرید و فروش زمین و مسكن یا حتی رهن و اجاره آن باعث می‌شود تا قیمت غیرواقعی را برای ملك خود در نظر بگیرید، به ویژه اگر بدون مشورت مشاوران املاك اقدام به فروش، رهن یا اجاره مسكن بكنید.
بنابراین ابتدا به دقت از وضعیت بازار مطلع شوید تا با انتخاب قیمت غیرواقعی، ناخواسته مانع از معامله نشوید. از طرفی به تعویق افتادن فروش، رهن یا اجاره مسكن خود عاملی برای كاهش ارزش ملك شده و معامله آن را سخت‌تر می‌كند و در پایان زمین و مسكن نیز مانند هر كالای تجاری دیگری نیازمند معرفی صحیح، تبلیغ درست و تاثیرگذار است تا بتوانید به خوبی و با قیمتی مناسب آن را به خریدار عرضه كنید.

نوشته ۸ قاعده تجارت در بازار مسکن اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر