۱۳۹۵ مرداد ۷, پنجشنبه

نقش بخش مسکن در اشتغال زایی

نقش بخش مسکن در اشتغال زایی

download (1)

مدیر شعب بانک مسکن همدان گفت: در سالهای اخیر ۱۱ تا ۱۳ درصد اشتغال کشور را بخش مسکن ایفا کرده و در بخش مهار بیکاری نقش ویژه ای داشته است.

حسن ریحانی پور افزود: در بخش مسکن به ازای ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ۱۰۰ شغل ایجاد می شود که این بیانگر نقش مهم این حوزه در بین ۱۰ بخش مهم اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد: بخش مسکن با ۱۳۴ شغل مرتبط است و به ازای ساخت هر یکصد متر مربع واحد مسکونی ۲٫۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.
وی افزود: با توجه به رشد کم قیمت خانه و افزایش حجم معامله های ملکی می توان مدعی بود که بخش مسکن از رکود خارج شده و در دوران پیش رونق قرار دارد و تا پایان شهریور ماه رونق در بخش مسکن محسوس تر می شود.
مدیر شعب بانک مسکن همدان با بیان اینکه حجم تقاضا برای خرید مسکن هجومی نیست عنوان کرد: این موضوع بیانگر احساسی عمل نکردن در بخش مسکن است.

اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه
ریحانی پور گفت: افزایش قیمت خانه در چهار سال اخیر روند صعودی داشته است و در سال ۹۴ همدان از نظر قیمت مسکن جایگاه ۶ کشور را کسب کرد.
وی اضافه کرد: ۵۹ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن واقع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، بافت فرسوده و روستایی در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده که از این میزان ۹۴.۳ درصد معادل ۱۰ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان همدان بیان کرد: بانک مسکن در حوزه عرضه که شامل ساخت و ساز می شود اقدام به افزایش سقف تسهیلات تا حدود دو برابر کرده است.
ریحان پور افزود: در بخش تقاضا با افزایش سقف تسهیلات، کاهش نرخ تسهیلات تا سه درصد، حذف برخی شروط پرداخت تسهیلات و تغییر روش محاسبه اقساط به منظور کاهش مبلغ اقساط تا ۱۰ درصد صورت گرفته است.
وی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی در بهار امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته است همچنین در مشارکت مدنی در حوزه مسکن ۱۶۵ درصد و فروش اقساطی ۹۵ درصد رشد تسهیلات داشته است.
ریحانی پور گفت: بانک مسکن استان همدان از نظر مانده منابع جایگاه دوم و از نظر مانده تسهیلات جایگاه نخست را در استان دارد به گونه ای که ۳۰ درصد تسهیلات و ۱۵ درصد از منابع استان سهم بانک مسکن است.
وی با عنوان اینکه ۹۸ درصد تسهیلات این بانک در حوزه مسکن پرداخت شده بیان کرد: از این میزان برای بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی، اسناد رهنی دریافت شده است و نسبت مطالبه های تسهیلات بانک مسکن در مقایسه با سایر بانکها بسیار پایین است.
ریحانی پور درخصوص وضعیت فروش اقساطی مسکن مهر نیز گفت: ۸۰ درصد طرحهای مسکن مهر استان همدان فروش اقساطی شده است.
مدیر شعب بانک مسکن همدان افزود: ابتدای تکمیل شدن مسکن مهر در سال ۹۱ با فشار برخی از مقام های شهرستانی تا پیش از فروش اقساطی واحدها تحویل متقاضیان شد.
ریحانی پور اظهار کرد: ۱۶ طرح با یک هزار و ۴۸۰ واحد قبل از فروش اقساطی به متقاضیان تحویل شده بود که بیشتر در قالب طرح های تعاونی و سه جانبه بودند.
وی اضافه کرد: با پیگیری های بانک مسکن یک هزار و ۱۰۰ واحد از این تعداد فروش اقساطی شده و ۳۸۰ واحد از این تعداد باقی مانده به زودی تعیین تکلیف می شوند.

ایرنا

نوشته نقش بخش مسکن در اشتغال زایی اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر