۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

نقش بنگاه‌های معاملات ملکی در خرید و فروش مسکن

این روزها بسیاری از خریداران و فروشندگان خانه در آمریكا با وسوسه‌ای مدام روبه‌رو هستند.
قیمت خانه در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و مردم چه آنها كه می‌خواهند خانه‌ای بخرند و چه آنها كه می‌خواهند ملكی را بفروشند به راحتی به این كار اقدام نمی‌كنند و مدتی تامل و تاخیر می‌كنند. در این میان این پرسش، این روزها در محافل مختلف آمریكا مطرح است كه خرید و فروش خانه را می‌توان بدون كمك بنگاه‌های معاملات ملكی انجام داد یا نه؟ در خیابان‌های مختلف شهرهای بزرگ و كوچك آمریكا گاه با تصویر خانه‌ای روبه‌رو می‌شویم كه تابلوی فروش بر در ورودی آن خورده و گاه قیمت هم كنار علامت فروش دیده می‌شود. برای خرید خانه درعین حال می‌توان با هر فروشنده‌ای تماس گرفت و قیمت داد و بعد منتظر نظر او بود. پس چرا هر روز بر تعداد آمریكایی‌هایی كه حق كمیسیون ۶‌درصدی بنگاهداران معاملات ملكی را می‌پذیرند تا كار خرید یا فروش خانه آنها از طریق بنگاه انجام شود، زیاد می‌شود؟ این حق كمیسیون مثلا برای یك خانه ۳۰۰‌هزار دلاری رقمی معادل ۱۸‌هزار دلار می‌شود.اجاره آپارتمان——–خرید خانه در تهران——–خرید ویلا در شمال———-قیمت خانه
برای تن دادن به شیوه سنتی خرید و فروش خانه كه این روزها در آمریكا بسیاری به این رویه عمل می‌كنند و به سراغ بنگاه‌های معاملات ملكی می‌روند، دلایل زیادی وجود دارد. در ابتدا ممكن است این‌طور به نظر برسد كه كارمندان بنگاه‌ها به راحتی پول درمی‌آورند و كار چندانی برای حق‌الزحمه دریافتی‌شان نمی‌كنند. اما این ظاهر فریبنده كار است. حقایقی وجود دارد كه نباید آن را از نظر دور داشت. یك كارمند یا كارشناس خوب و خبره ملكی می‌تواند به یك خریدار ملك كمك كند كه پولش را خردمندانه هزینه كند و به هدر ندهد. در هنگام خرید خانه حتما با این صحنه روبه‌رو شده‌اید كه مشاور ملكی بنگاه می‌گوید قیمتی كه فروشنده پیشنهاد می‌كند رقم منطقی نیست یا گاهی بعضی از بنگاهداران ملك‌هایی را برای یك خریدار پیدا می‌كنند كه خود او بعد از مدت‌ها جست‌وجو نمی‌توانست آن را بیابد.
گاهی هم خریدار را به رقمی كه فروشنده ملك مد نظر دارد راضی می‌كنند. اگر فروشنده‌ای بدون كمك یك بنگاه بخواهد خانه‌اش را به فروش بگذارد ممكن است به دلیل عدم آگاهی از قیمت واقعی ملك خود دچار سردرگمی شود، اما از سوی دیگر یك مشاور نابلد ملكی، می‌تواند فروشنده را با وعده فروش بالای ملك گمراه كند.
این روزها در آمریكا راه دیگری هم برای خرید و فروش خانه باب شده كه طرفداران زیادی هم دارد و می‌تواند جایگزین خوبی برای شیوه قدیمی كمك گرفتن از بنگاه‌های معاملات ملكی باشد. این راه كار، سایت‌هایی است كه در اینترنت قیمت خرید و فروش مسكن را در نقاط مختلف شهر پیشنهاد می‌كنند و ملك‌های به فروش گذاشته شده را نیز آگهی می‌كنند. این شیوه بیشتر به موتورهای جست‌وجوی اینترنتی شبیه است.
به هر حال بهره گرفتن از ابزار كمكی برای خرید و فروش خانه نمی‌تواند خالی از فایده باشد. بدون شك هر كدام از ما در طول عمرمان تعداد زیادی خانه خرید و فروش نمی‌كنیم. تعداد این خرید و فروش‌ها از خرید و فروش وسایل خانه بسیار كمتر است. به همین دلیل تجربه چندانی در این كار نداریم.
در عین اینكه كمك گرفتن از یك كارشناس و مشاور مسكن برای خرید و یا فروش خانه لازم است، اما در همكاری با این مراكز باید چند توصیه را هم در خاطر داشته باشیم. در سال‌های اخیر به دلیل رونق كم‌نظیر بازار مسكن در آمریكا و افزایش قیمت‌ها، هر روز بر تعداد بنگاه‌های معاملات ملكی افزوده می‌شود. بنابراین برای خرید و یا فروش خانه با كمك این بنگاه‌ها نباید تنها به یك مشاور یا یك دفتر ملكی اكتفا كرد. در این میان استفاده از ابزارهای تركیبی مانند استفاده همزمان از مشاوران بنگاه‌های ملكی و سایت‌های اینترنتی می‌تواند اطمینان بخش بیشتری باشد.

نوشته نقش بنگاه‌های معاملات ملکی در خرید و فروش مسکن اولین بار در وبلاگ ملک بان 24 پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر